top of page

Atletico Flateby-gruppe

Offentlig·44 medlemmer

Hur väljer man rätt golv- och väggplattor för hemmet utan att göra misstag?

Jag håller på att renovera mitt badrum och fastnade helt på valet av plattor. Först tänkte jag bara på färg och stil, men insåg ganska snabbt att det är mycket mer än så — särskilt när det gäller hållbarhet och hur materialet beter sig i fuktiga miljöer.

Snubblade över den här sidan när jag försökte förstå skillnaden mellan olika material: natursten till golv och vägg

Det som var intressant är att de verkligen betonar att man ska välja material utifrån hur rummet används, inte bara hur det ser ut. Till exempel verkar granitkeramik vara mer praktiskt i hall och kök, medan marmor eller kalksten passar bättre om man vill ha en mer exklusiv känsla.

Nu funderar jag om det är värt att kompromissa lite med utseendet för att få något mer lättskött. Hur tänkte ni när ni valde?

9 visninger
Agata Broun
Agata Broun
Sep 11

Ja, exakt samma här. Jag gjorde misstaget att välja bara efter design första gången 😅

I mitt fall blev det kalksten i köket — snyggt, men kräver mer underhåll än jag trodde. Nu när vi gjorde om hallen valde vi istället något mer slitstarkt (typ granitkeramik), och det känns mycket mer praktiskt i vardagen.

Det är verkligen stor skillnad beroende på var man lägger det. Hallen får ju all smuts, grus och vatten, så där måste det tåla mer.

medlemmer

• harry brook
    harry brook
  • azharsohailazharsohail
    azharsohail
  • Nikk
    Nikk
  • Gerth SniperGerth Sniper
    Gerth Sniper
  • roebelkimroebelkim
    roebelkim
bottom of page