top of page

Atletico Flateby-gruppe

Offentlig·22 medlemmer

Madina Tarin
Madina Tarin

Extern legotillverkning av aluminiumkomponenter

Hej allihopa. Jag vill gärna höra era erfarenheter kring extern legotillverkning av aluminium. Vi arbetar med aluminiumdetaljer som ska uppfylla snäva toleranser. Alla delar tillverkas enligt kundspecifika ritningar och krav. I nuläget saknar vi egen produktion för denna typ av arbete. Därför undersöker vi externa alternativ för aluminiumbearbetning. Samtidigt vill vi förstå hur arbetsflödet vanligtvis är uppbyggt. Vad har ni lagt störst vikt vid i sådana samarbeten?

11 visninger
Steven Lon
Steven Lon
i går

Hej där. När vi stod inför samma behov började vi läsa på om hur legotillverkning av aluminium fungerar i praktiken. För oss var det viktigt att förstå hur hela tillverkningskedjan är uppbyggd. När jag tog del av information hos legotillverkning aluminium - arentorpslego.se blev det tydligt hur processen sträcker sig från ritning till färdig produkt. Där beskrivs hur olika bearbetningsmoment kan kombineras inom samma uppdrag. Det framgår också att kontroll sker innan leverans. Sådan tydlighet gav oss bättre överblick över samarbetet. Jag uppskattar när informationen presenteras sakligt och tydligt.

medlemmer

• Nikk
    Nikk
  • sshuna90sshuna90
    sshuna90
  • Galadriel Gala
    Galadriel Gala
  • pooja chincholkar
    pooja chincholkar
  • Maruvs Maruvs
    Maruvs Maruvs
bottom of page